söndag 14 december 2008

Skafferipåfyllning.

Det var helt tomt i kylskåpet idag.
Hade till och med gjort rester av resterna så det var dags att ge sig ut och handla lite.
Det blev den har rätten till kvällsmat.
Var så jäkla god så jag måste dela med mig lite.
Hittade Organic, Krav kokosmjölk på Willys som var värd varenda krona.
Smakade underbart.

Asiatisk Sojakorv 4 port

1 paket Sojakorv 300g
1 purjolök
2 paprikor
2 vitlöksklyftor
1 msk olja
1 msk röd currypasta
1 grönsaksbuljongtärning
1 burk kokosmjölk 400g

Skär korv och purjo i sneda bitar. Kärna ur paprikorna och skär dem i bitar. Skala och hacka vitlöken. Fräs korv och grönsaker i olja i en wokpanna eller stor stekpanna. Vispa ihop currypasta, smulad buljongtärning och kokosmjölk. Häll såsen över korven och grönskaerna, låt allt koka någon minut. Servera med kokta nudlar.

Jag kokade äggnudlar och blandade i på slutet.
Mycket gott och uppskattat.
Speciellt dom långa nudlarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmm, red curry är jättegott! Något jag älskar och alltid har hemma är Santa Marias Paneng. Det är en sån där kryddpåse som brukar stå vid den asiatiska maten. Det och kokosmjölk har jag alltid hemma. Prova och gör fiskgryta på det. Underbart! Om du nu äter fisk, jag minns aldrig. *s* Annars funkar det till vad som helst.
Lidl har en påse med woxgrönsaker... den med zuccini och oliver i.. den är oxå underbar. Där har du min middag... pasta, wokgrönsaker, en påse paneng och kokosmjölk... det är vad jag lever på. =)