tisdag 5 januari 2010

Tillfredställelse

På grund av att det inte gick att åka pulka idag rensade jag lite i förrådet istället. Hade tre lådor därnere som jag inte gått igenom sen tjyvarna gjorde det förr ett år sedan. Det var en låda med massa plock, saker man kan ha användning för men man vet inte vad man ska göra av det. Kunde iallafall slänga en del. I den andra lådan var det mest skolpapper som också kunde slängas. Sen var det mycket, mycket tidningar. Jag kan inte slänga tidningar. Inte serie-, musik- och föräldratidningar. Fick slut på pappställ att ha dom i så nu får några vara kvar i källaren och några får ligga på hög. Jag måste ju kunna pränta in i huvudet att jag kan läsa gamla tidningar istället för att lägga mina sista slantar på nya. Men nu till själva tillfredsställelsen i det hela. Det är något sjukt perverst tillfredsställande att sortera tidningar. Att lägga dom i ordning och ha dom samlade brevid varandra. Eller så är det bara jag som är lite fläng i huvudet.

Jag vet inte hur jag ska känna över en sak. Om jag ska vara arg, ledsen eller bara skita i det. M drog iväg och krökade idag. Han vet att jag behöver hjälp med P för jag skulle verkligen, verkligen, verkligen behöva sätta mig ner och plugga. Istället springer han omkring och tror att han är tjugo och kan kröka varenda vaken timme på dygnet. Är det jag som är för bitter? För mycket kärring? Eller? Hur fan ska jag bete mig egentligen?

Inga kommentarer: