måndag 15 mars 2010

Monster!



P:s nya favoritfilm

Första gången jag såg Landet för längesedan var jag nog 8-9 år. Visserligen är inte P i närheten av den åldern men jag ville ha en nostalgitripp och tänkte att gillar hon den inte så kan man ju alltid plocka fram den vid ett annat tillfälle. Första gången den visades satt både hon och jag klistrade. Hon blev lite rädd för Vasstand och jag var tvungen att förklara varför Lillefots mamma inte kan följa med dom, att hon är död. I helgen har gått minst två gånger om dagen. Plus att när P var alldeles ny så skickade M:s syster upp en liten dinosaurie från Göteborg som en sån där Grattis till Barnet gåva och det är ju en trehornig! Precis som Sera i filmen! Tala om lycka för Barnet. Men hon kallar som inte för namn eller dinosaurier. Dom heter Monster och då ska man gärna säga Monster med en hes, grumlig monsterstämma samtidigt som man sätter fram händerna som klor vid ansiktet.
Glömde jag säga att jag Älskar mitt Barn?

Inga kommentarer: