tisdag 25 maj 2010

Varför?

Varför ställer man sig i trapphuset och röker?
Varför stannar man inte inne i sin egen lägenhet eller öppnar entrédörren och går ut och röker? Om det regnar ute, varför tar man inte med ett paraply?
Om man inte har ett paraply och inte vill bli blöt och riskera att bli förkyld?
Sluta rök då för i helvete!



Jag struntar fullkomligt i om man röker på balkongen, uteserveringen, busshållplatsen, krogen, sin egen lägenhet eller utomhus överhuvudtaget.
Men inte i någons trapphus där det bor små barn och där det stör mer människor än det behagar dig.

2 kommentarer:

Marky sa...

Jag bodde granne med en tant som...alltid när hon gick ut genom sin dörr - TÄNDE hon ciggen (vi bodde båda högst upp=fyra trappor)...jag förstod inte alls grejen...kan man inte vänta 15 sekunder innan man kommer ner och ut? Nä...tydligen inte. Otroligt irriterande. Nu röker jag själv men...lite djävla vett måste man ha, man röker inte i ett trapphus for fuck sake!

m_sister sa...

Exakt! Vad är 15 sekunder av sitt liv när man kan stå utanför och blossa i 30 minuter? Hoppas verkligen att jag får reda på vem det är, annars ska jag fila på den Arga Lappen.