fredag 4 mars 2011

Dag 11

Mina syskon

Okej. Vi kör lista på det.

S - lillasyster som har en man och tre barn. Bor tio minuters gångväg från oss och som jag nästintill dagligen talar i telefonen med.

G - lillebror som har fru och två barn. Bor i Norrköping och jobbar på bilmek. Gillar folkrace.

K - lillebror som är sambo/särbo. Pluggar i Linköping i veckorna. Han är snickare men planerar att bli storbonde.

P - lillebror som fortfarande bor hemma. Går sista året på gymnasiet. Gillar snus, jänkare och brylcreme.

S - lillasyster som är tjugo år yngre än mig. Har tyvärr drabbats av skolios men kommer efter korsettiden att få den bästa hållningen i familjen. Gillar att spela och sjunga.

Ja. Vi är sex barn. Om det är mycket eller lite bryr jag mig inte så mycket om. Det är inte så jag säger att vi kommer från en stor familj. Vi kommer bara från samma familj.
Men vi är iallafall sex helt olika personligheter. Och det blir en aning trångt om stjärterum vid dom stora högtiderna då alla samlas. Men det är det som gör att det blir så trevligt.

Inga kommentarer: