torsdag 21 januari 2010

Drömmarnas trädgård....

Igår fick jag tillbaka dom sista kommentarerna på det sista arbetet på min ena kurs. Fick G men jag tror dom är ganska glada att jag har slutat där nu. Dom märkte nog att jag inte var så insatt. Nog var det en svår kurs men dom sista två uppgifterna var verkligen roliga att göra och det kändes bra när jag lämnade in dom.
Vilket alltid, när det gäller mig, är ett dåligt varsel för då vet jag att det kommer att gå dåligt. Men nu tillbaka till det väsentliga.
Det var ganska skarpa kommentarer jag läste. Fanns till och med utropstecken med. Så upprörda gjorde jag läraren. Det här är rätt sent på kvällen jag läser också.
Jag har innan dess läst i en blogg jag brukar följa. Allt detta blandar sig samman när jag låg och drömde i morse.
Den här bloggaren hade kritiskt granskat mina inlägg och skrivit väldigt bitska kommentarer till det jag skrev. Att jag skrev som en fjortis, att jag inte kunde stava och att jag borde lägga ner verksamheten på stört.
När jag sen vaknade var min första reaktion att skicka iväg ett Förlåt-mig-brev innan jag kom på att jag kanske bara hade drömt alltihop.
Det är sånt här som gör att jag till exempel har slutat kollat på Arga snickaren för jag vet att jag bara kommer att drömma om honom. Om jag läser väldigt intensivt i bok så drömmer jag mycket om just den boken.
Det är märkligt sånt där.

Inga kommentarer: