fredag 4 mars 2011

Dag 13

En vanlig dag hemma hos mig

07:15 ringer mobilen och om inte P har vaknat innan dess snoozas det några gånger innan vi kliver upp.

08:15 börjar vi promenaden ner till barninlämningen. Behövs det handlas går jag till affären eller så går jag hem.

08:45/09:30 möljar igenom nätet. Kollar mail och sånt annat viktigt. Förhoppningsvis spendera det tid i pluggeriverkstaden alias kontoret alias lite varstans i lägenheten. Nu äts det också en kombinerad frukost-middag.

15:30 hämtas barnet från barninlämningen och hon vill oftast hem på en gång.

16:30 brukar det bli kvällsmat. Något rejälare till morsan medan barnet fortfarande är inne i sin pannkaksperiod.

17:30 ibland läser vi innan barnprogrammen eller så leks det intensivt.

18:00 lägger vi oss i sängen och barnet kollar barnprogram medan jag försöker läsa bredvid.

19:30/20:00 sover förhoppningsvis barnet och är det ingenting speciellt på tv så sätter jag mig framför datorn igen. Ibland blir det lite plugga av också.

22:30/23:00 går och lägger mig. Glor lite på tv innan jag förhoppningsvis somnar.

Och så börjar det om.

Måste vara ett av det intressantaste inlägget jag någonsin gjort!

Inga kommentarer: